Budowa parkingu dla kamperów

Przy planowaniu punktu postojowego dla pojazdów kempingowych konieczne jest zdefiniowanie grupy docelowej oraz szczegółowa analiza, która powinna uwzględniać następujące aspekty projektu:

LOKALIZACJA

Kluczowe aspekty wyboru działki na której ma powstać camper park to nośność terenu, dostęp do mediów (prąd, woda, ścieki), dostęp do internetu, droga dojazdowa.

Analizę wyboru lokalizacji zaleca się wykonać w promieniu około 50 km biorąc pod uwagę:

  • bliskość atrakcji turystycznych
  • cicha lokalizacja
  • dostępność powierzchni do zagospodarowania
  • możliwe sieciowanie z atrakcjami turystycznymi
  • bliskość restauracji
  • bliskość sklepów
  • połączenie z transportem publicznym
  • bliskość konkurencyjnych miejsc postojowych oraz   kempingów

PROJEKT STANOWISKA

Miejsca postojowe powinny być wypoziomowane i posiadać odwodnieniem. Zaprojektowane co najmniej dla pojazdów o całkowitej masie 3,5 tony (81% pojazdów kempingowych). Niemniej jednak, należy mieć na uwadze, że masa całkowita kamperów często przekracza 3,5 tony i spotyka się modele dochodzące do 12 ton - odpowiednia notatka lub oznakowanie jest wymagane na wjeździe. Sugerowane wymiary stanowisk:

  • 10 x 6 metrów stanowisko standardowe
  • 10 x 10 metrów stanowisko premium
  • szerokość drogi manewrowej 6 metrów

WODA I ŚCIEKI

Kampery posiadają zbiornik na czystą wodę i szarą wodę (mydliny), a także mobilną toaletę kasetową. Średnio raz na dwa dni wymagany jest „serwis” opróżnienie nieczystości oraz napełnienie zbiorników z czystą wodą w tzw. punktach serwisowych.

ZNAKI DROGOWE KIERUJĄCE DO PARKINGU

Aby ułatwić dotarcie klientom do naszego parkingu, zalecane jest stosownie oznakowania przy głównych drogach krajowych.

TABLICA INFORMACYJNA PRZY PARKINGU

Dobrą praktyką jest stworzenie tablicy informacyjnej na której umieszczamy :

  • dane operatora parkingu
  • stawki opłat
  • regulamin parkingu
  • informacje o połączeniach alarmowych
  • okoliczne punkty medyczne i apteki
  • mapa miasta/okolicy
  • dostępny transport publiczny (rozkład jazdy)
  • pobliskie restauracje oraz sklepy
  • szlaki rowerowe, wodne i turystyczne
  • atrakcje turystyczne
  • punkty wymiany butli gazowych
  • punkty naprawy pojazdów
  • punkty informacji turystycznej

KOSZTY ZWIĄZANE ZE STWORZENIEM PLACU POSTOJOWEGO

  • projekt inwestycji
  • uzyskanie niezbędnych pozwoleń urzędowych
  • zakup oraz montaż automatyki parkingowej (szlabany, kasa     automatyczna, kolumny serwisowe)
  • oświetlenie terenu
  • ogrodzenie terenu
  • utwardzenie terenu (drogi dojazdowe    i stanowiska postojowe)
  • infrastruktura w ziemi (przyłącza prądu oraz wodno-kanalizacyjne)
  • monitoring wizyjny terenu

KOSZTY DO UWZGLĘDNIENIA W ANALIZIE

  • koszty personelu (utrzymanie czystości, dbanie o zieleń,       naprawy i konserwacja)
  • opłaty, składki (np. podatek od nieruchomości)
  • dzierżawy gruntów (jeżeli grut nie jest własnością inwestora)
  • ubezpieczenie (np. ubezpieczenie budynku, ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej)
  • koszty mediów
  • wywóz odpadów
  • dostęp do internetu
  • koszty promocji
  • opłaty prawne i konsultingowe (księgowość, doradcy podatkowi itp.)
  • koszty dodatkowe transakcji pieniężnych (prowizja od płatności kartą)
  • podatek dochodowy

Realizacja Camper System w Starogardzie Gdańskim - Camper Park wraz z kompleksem basenów letnich



Realizacja Camper System w MOSiR Krosno - Camper Park Bursaki